close

  

 

  當朋友向他訴說他們的男朋友女朋友多麼不懂自己時,他總是想起自己好像沒有過類似的經歷。

  朋友都當了十多年了、怎麼可能還摸不透對方的性子?

  啊?人家說的是男女朋友而他怎麼說起朋友來?

  那當然是因為、他的那位朋友就是他的男朋友啊。



  金聖圭今天還是一樣晚上九點就早早收了麵包店,迅速回到家裡就窩進沙發眼珠子盯著電視,懶散如他地在那人回來前兩個小時沒有下過沙發。

  電視看著看著、看到沒節目,便無聊到睡著了。

  再次睜開眼看到的是那人還穿著西裝背著公司包,搖動他的肩膀試圖讓他從睡夢中清醒。


  「唔...優鉉吶、你回來了。」睡眼惺忪,金聖圭抬手揉了揉眼,伸出雙臂一把抱住南優鉉。

  「想睡就進房睡啊你。」南優鉉戳了戳金聖圭的腦袋,好笑地看著他有些雜亂的褐色順毛。

  「唔......」悶哼一聲,沒有要起身的跡象。

  「你噢、懶豬。」

  語畢,南優鉉托起金聖圭的身子,打橫抱起走入房內,而金聖圭瞥眼見到床,一個撲通連滾帶爬地鑽進被窩裡。

  他想,這也許是他們之間的小甜蜜?
再累也會讓他好好地進房入睡,避免在客廳等自己等到著涼,途中還會有他難得一見的撒嬌。


  --我們很幸運,我們了解彼此、我們也愛著彼此;我們是最好的朋友、我們也是最幸福的戀人。


<Jason marze-Lucky>

Do you hear me?
你聽見了嗎?
I'm talking to you
我在向你傾訴,
Across the water across the deep blue ocean
越過深藍汪洋,
Under the open sky oh my, baby I'm trying
就在藍天之下。天啊寶貝、我正這樣試著,
Boy I hear you in my dreams
男孩我在夢中聽見你,
I feel your whisper across the sea
我感受到你越過汪洋的低語,
I keep you with me in my heart
我將你收藏在心底,
You make it easier when life gets hard
當生活出現障礙時你使那些都簡單了許多。

I'm lucky I'm in love with my best friend
我真幸運, 與最好的朋友相戀,
Lucky to have been where I have been
有幸共同經歷這一切,
Lucky to be coming home again
真幸運又能再次回到家。


They don't know how long it takes
他們不了解,
Waiting for a love like this
等待這樣的愛需要多久,
Every time we say goodbye
每當我們告別,
I wish we had one more kiss
我總希望能再有一個吻,
I'll wait for you I promise you, I will
我會等著你,我向你保證、我會。

(rep.)
I'm lucky I'm in love with my best friend
我真幸運,,與最好的朋友相戀,
Lucky to have been where I have been
有幸共同經歷這一切,
Lucky to be coming home again
真幸運又能再次回到家,
I'm lucky we're in love in every way
我真幸運,,我們如此深愛彼此,
Lucky to have stayed where we have stayed
有幸共同遊歷這一切,
Lucky to be coming home someday
真幸運某天能回到家。

And so I'm sailing through the sea
所以我將航行越過大海,
To an island where we'll meet
前往我們約定相見的島嶼,
You'll hear the music, fell the air
你將聆聽樂音、感受空氣,
I'll put a flower in your hair
我會為你在髮間插上一朵花,
Though the breezes through trees
縱使穿梭林間的微風,
Move so pretty you're all I see
舞動得如此精巧,但我只看得見你,
As the world keeps spinning round
周圍的世界天旋地轉,
You hold me right here right now
你在此時此地抱緊我。

arrow
arrow
    全站熱搜

    檸檬葉。 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()